lauantai 14. syyskuuta 2013

Mä elän mun unelmaa


Kuukausi Espanjassa, kuukausi aurinkoa, kuukausi uutta kieltä, kuukausi uusia kokemuksia, kuukausi vastoinkäymisiä ja iloja, kuukausi kaukana kotoa ja kuukausi ilman teitä. Tänään mä olen viettänyt kuukauden täällä. Tänään mulla on edessä vielä yhdeksän ja puoli samanlaista.
Oon sopeutunut uuteen perheeseen hyvin, ja oon täällä Jerez de la fronterassa mielettömän onnellinen. Kaikki sujuu, eikä mulla sen suuremmin ole koti-ikävää. Ylihuomenna alkaa koulu, ja se jännittää aivan sairaan paljon. Yritän nauttia vielä näistä viimesistä lomapäivistä nukkumalla pitkään ja vaan olemalla.
Tänään mä oon miettinyt paljon kotia. Oon myös miettinyt sitä, miten mun fiilikset on vaihdellu tän kuukauden aikana ihan laidasta laitaan. En oo koskaan ennen kokenut tällästä tunteiden vuoristorataa.
Yhtenä hetkenä mulle iskee haikee olo, enkä edes tiedä miksi. Se haikee olo saattaa tulla yhdestä lauseesta, minkä joku sanoo, yhdestä kuvasta minkä nään jossain. Välillä se tulee ei mistään.
Seuraavana hetkenä mä oon niin onnellinen, etten oo koskaan ollut yhtä onnellinen. Mä istun mun host-perheen kanssa ja nauran jollekkin, mitä joku on sanonut espanjaksi. Se tekee mut onnelliseksi. Ne hetket, kun tajuan että mä ihan oikeesti ymmärrän tätä kieltä jo.
Vaikka tiedän, että mulla tulee vielä niitä vaikeita hetkiä täällä, oon maailman onnellisin siitä että mä lähdin tänne. Mä elän mun unelmaa, asun ulkomailla. Ja just se, että elän unelmaani on se, minkä yritän muistaa niinä hetkinä kun se haikeus iskee.

2 kommenttia:

  1. Hola

    Lapsettomat kummivanhempasi ovat aina kiinnostuneita, kuinka pärjäät. Luonnollisesti sinulla on parempaakin tekemistä kuin ajatella vanhoja pieruja Suomessa. Me olemme vain kiinnostuneita ja ehkä liiankin uteliaita.

    Toivottavasti koulu lähti hyvin käyntiin. Vinkki: pyydä opettajalta lupa käyttää sanakirjaa kokeissa. Sen väliin on helppo kirjoittaa luntteja. Sata vuotta sitten kirjoitin viattomasti Yhdysvaltain ensimmäiset presidentit ja muut tärkeät vastaukset taskusanakirjaan ja sain hyvät arvosanat. Heikkous oli siinä, että luntteja kirjoittaessani opin ne oikeasti eikä huijausta tarvinnut käyttää.

    Muista kokeessa nykyisen kuninkaan olevan Kenraali Francon (Isofaijasi suosikki) nimittämä.

    Pärjää

    A&K

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hola!

      Hehe kiitos hyvästä vinkistä, toivottavasti kukaan luokkakaveri ei käy google-kääntäjän avulla lukemassa tätä ja paljasta mua! :D
      Pärjäilkää tekin! :)

      Poista