perjantai 20. syyskuuta 2013

Hi, my name is whatever you call me


Koulussa mun nimen kanssa menee vielä vähän hi my name is whatever you call me-meiningillä :D

Mä olen rakastunut Espanjaan. Mua ette varmasti saa kotiin sitten ensi kesänä, ellei joku kanna mua sinne lentokoneeseen. Silloinkin saattaa olla vähän epävarmaa se mun Suomeen asti päätyminen. 
Ensimmäinen viikko koulua takana ja suoraan sanottuna oon ylittänyt omat odotukseni. Selviydyin erittäin mainiosti, vaikka itse sanonkin. Pari kertaa meinas itku purskahtaa, mm. silloin kun eksyin, mutta muuten kaikki meni hyvin. 
Ens viikolla mua tuskin enää jännittää se kouluun meneminen, mulla on siellä kavereita ja välillä tajuan jopa jotain tunneilla. Matematiikka, historia, espanja (!!!), PIN sekä ranska (jota en koskaan aikaisemmin ole opiskellut..) menee aika kaukaa yli mun ymmärryksen, mutta CNC, ekonomia, liikka ja filosofia sujuu välillä. Ja sujumisella siis tarkoitan sitä, että tajuan mistä tunnilla puhutaan ja osaan pään sisällä miettiä vastauksia esitettyihin kysymyksiin. 
Englannin tunnit on ihania helpotuksia kouluviikkoon. Suoraan sanottuna luokion ekaluokkalaiset on täällä englannissa keskimäärin samalla tasolla, kuin Suomessa lapset silloin kolmosella kun se englannin opiskelu alkaa. Sainkin tänään suuret suosionosoitukset (vihellyksiä, kohteliaisuuksia ja taputuksia) luettuani yhden kappaleen englanniksi ääneen :D haha, ihan kiva loistaa edes yhdessä oppiaineessa. 




 Host-äiti ja laika <3
Kirppari.
Sama kuu siellä toisessakin kodissa näkyy :)

Napsin äsken nämä muutamat kuvat, kun käytiin vähän ulkona host-äidin kanssa. Kuvat on siis meidän kodin läheltä, kotitaloa ei kuvissa näy. Täällä on ihan sairaan mageita grafiitteja kaikkialla, ja ajattelinkin käydä kuvailemassa niitä vaikkapa sunnuntaina. 

8 kommenttia:

  1. Moi! Puhuksä siellä kuitenkin niitten kanssa englantia vai mitä?:D Tosi ihanaa muuten kuulla et viihdyt siellä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi!
      Espanjaa puhun, jos en tajuu jotain niin yleensä kaikki yrittää kääntä englanniksi mut harvemmin onnistuu :D yleensä menee sitte semmosella elekielellä ja espanjalla :D ihan hyvin silleen pärjää oikeesti!

      Poista
    2. ei vitsi pitääkö siis osaa puhuu espanjaa hyvin jos haluu vaihtoon sinne? :o

      Poista
    3. Ei todellakaan! :) ihan hyvin oon pärjäilly, eikä kieltä oikeesti opi muuten kuin puhumalla. Tottakai alussa on helpompaa jos osaa jo valmiiks espanjaa, mutta ei sen osaamattomuuden pitäis olla mikään este!
      Mä oon vaihdossa Exploriuksen kautta, ja ainakin niiden kautta voi lähteä Espanjaan ilman espanjankielen taitoa :) rohkeesti vaan ;)

      Poista
  2. Jippii, vihdoinkin kuva hauvelista. Tätä onkin jo odotettu :)

    -Mamma

    VastaaPoista
  3. Hola

    Epsanjantaidot tulevat puun takaa arkielämässä. Hyvä että otit ranskan rinnalle. Toisaalta sukulaiskieli saattaa sotkeakin. No, tiedät itse parhaiten, mitä teet.

    Olimme kolmen kummisi voimin viikonlopun Landella ja muistelimme sinut kastanutta hullua pappia huoneessa, jossa kastetilaisuus toimitettiin. Itse et tilaisuudesta voi muistaa mitään, mutta kummit muistavat. Oikea intiaani nimesi on "Siinä se nyt möllöttää.": Nikotiinin kellastamin sormin kasteen suorittanut Pastori nimittäin sanoi sen ennen varsinaisen nimen julistamista. Yritäpä selittää se espanjalaisille kavereillesi. Asiat voisivat olla pahemminkin. Mutsi väittää minun ristimänimeni olevan Aleksi "Ai nyt se pissaa".

    Kastepapit ovat yleensä varsin kummallisia, mutta sinä voitit kilpailun kahjoimmasta. En ole koskaan kuullut kenenkään laulavan yhtä epävireisesti. Edes Mutsi ei kykene siihen. Kastevirttä veisatessamme piti olla tarkkana, ettei ottanut katsekontaktia Isääsi tai Janneen. Olisi mennyt naureskeluksi. Oli kai kohteliaampaa nauraa jälkikäteen.

    Pärjäile.Vaikka olet jo aikuinen, me näemme aina Pikku-Venlan.

    A&K

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hola!
      Hahhaha pakko myöntää että nauroin tälle ihan kyyneleet silmissä.. :D vaikka kuinka paljon oonkin kuullut juttuja tosta papista ja mun ristiäisistä.
      Ja katellaan nyt miten sen ranskan kanssa menee... Aika kinkkiseltä vaikuttaa, ei tämmönen suomalainen sitä ääntää ainakaan osaa :D

      Pärjäilkää tekin! Vähän ikävä kyllä tuli nyt kummeja.. :(

      Poista