tiistai 22. lokakuuta 2013

Jerez 74 ja uusia kavereita

Mä aloittelin kirjottamaan tätä postausta jo sunnuntaina, mutten sitten jostain syystä saanut kirjotettua loppuun asti. Tänään mulla on tulossa varmaan ihan kotipäivä, opettajilla alkoi kolmen päivän lakko ja koulua on vasta perjantaina. Ihan kiva miniloma ja sitten heti perään viikonloppu, en valita. Täällä sataa pitkästä aikaa, hyvä syy kääriytyä peittoihin ja nauttia kotona lemppari tv-sarjasta. 



En tiedä miksi, mutta mulla on semmonen fiilis, että takana on tosi onnistunut viikonloppu, vaikkei mitään ihmeellistä tapahtunutkaan. Perjantaina illalla migreenistä selvittyäni lähdin vähäksi aikaa ulos Antonion sekä tämän kahden kaverin kanssa. Käppäilin puhelimen kartan kanssa treffipaikkaan, ei oo Jerez vielä ihan hallussa. 
Käytiin ensiksi Jerez74-nimisessä paikassa, joka on siis talojen piha, minne porukka täällä kokoontuu. Sen jälkeen käveltiin läheiseen puistoon, missä oli meidän koululaisia. Oli aika wtf-hetki, kun 15 hengen porukka alko kuorossa huutamaan mun nimeä ja puhumaan mulle kaikki samaan aikaan kun saavuttiin paikalle.. :D no sain siinä ihan hyvin juteltua muutaminen semmoistenkin kanssa jotka ei ole mun luokalla. 
Illan mulle eniten esitetty kysymys oli varmaan "muistatko mut, silloin kerran..." ja yleensä se silloin kerran oli esim. istuit mun viereen bussissa tai jotain yhtä mieleenpainuvaa. Ei mut oikeesti, mun mielestä on tosi kiva, että mut otetaan hyvin vastaan ja ihmiset on niin mukavia mulle.



Lauantai meni ihan kotona lepäillessä ja sunnuntaina mentiin kävelylle keskustaan perheen kanssa. Syötiin lounaaksi tapaksia baarin terasilla ja mulla tuli ihan mieletön onnellisuuskohtaus. Oli kaunis päivä, hyvää ruokaa ja kivoja ihmisiä ympärillä. Vaikka täällä oleminen onkin välillä vähän vaikeeta, niin tollasina hetkinä palautuu mieleen niin hyvin jokainen syy miks tänne on lähdetty. 



Eilen lähdin ulos mun rinnakkaisluokkalaisten poikien kanssa, ja suunnattiin minnekkäs muuallekaan kuin Jerez74:ään. Oli tosi hauska ilta ja tuli taas niin paljon uusia tuttavuuksia, että ihan mahdotonta muistaa nimiä, varsinkin mun maailman surkeimmalla naama-nimi-muistilla. 
Suomen opiskelu on muuten kovaa huutoa täällä, eilen opeteltiin mm. "Zacarias on tyhmä". En tiedä miten, mutta tyhmä vääänty kaikkien suussa Timoksi. No eiköhän se oo ihan se ja sama onko Zacarias tyhmä vai Timo.
Käväsin äsken kaverilla, enkä kotiin tullessani saanut rapun ovea auki ja alkoi järkyttävä kaatosade. Nyt hytisen tässä sängyllä kylmissäni. Taidan suunnata kuumaan suihkuun ja sitten aloittaa pako-maratoonin! Hyvää viikkoa kaikille!

ps. Postauksen kuvat on sunnuntailta.

14 kommenttia:

  1. oi kiva postaus ja hei ota sun kavereist josku kerta kuva tänne! :D t.petra

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo yritän jossain vaiheessa ottaa semmosia, mitä vois tännekin laittaa! :D

      Poista
  2. Ihanan kuulosta sulla siellä, huh en jaksa odottaa mun omaa espanjan vaihtovuotta!!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D no mutta hyvää kannatta odottaa, eiks se niin mee ;)

      Poista
  3. Hola Venla

    ?Ya has visto la feria aqui? ?Cuando hay la feria en Jerez? ? Ya has empezado a aprender flamenco?
    besos IsoÄ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hola!
      Aqui hay la feria en mayo. No he empezado aprender flamenco, pero he visto flamenco! :D

      Poista
  4. El flamenco seria una alterativa para gymnasium!
    IsoÄ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä sateessa rämpimisen jälkeen käy hieman kateeksi. Tähän aikaan vuodesta kestäisin jopa espanjalaisten huutoa, mikäli vertailukohta olisi räntäsade. Hyvä että olet saanut frendejä. Tietysti sikäläisittäin eksoottisena blondina keräät huomiota, mutta ehkä valoisa luonteesi on kuitenkin tärkein syy siihen, miksi ihmiset haluavat tutustua sinuun. Yritä kestää epsanjalaisten huutaminen. Suomessa nökötetään hiljaa nurkassa ja siellä mennään kadunkulmiin karjumaan. Jopa yleensä vaitelias Iso-Faijasi on omaksunut tavan Espanjavuosinaan.
      Pärjäile. Olet meille rakas.

      Kummivanhemmat

      Poista
  5. Mahtavan näköistä ruokaaa, nam! Nauti meidänkin puolesta,
    kehoittaapi äiti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nautin nautin :) välillä tulee kyllä ikävä Timon ruokia ja muutenkin ihan suomalaista ruokaa... :D

      Poista
  6. PAKO 4 LIFE <3 (ja michael tietysti) t. Michaelin future wifey

    VastaaPoista